fredag, april 27

VUXNA PÅ FEJJAN

Vuxna på facebook:

1. De berättar för alla sina bekanta: "Jo då, jag har ju blivit ansluten till det häringa facebook nu då!" och nickar nöjt.

2. De frågar "Hur gör man så att det blir sådär då?" hela tiden.

3. När de väl lärt sig Gilla-knappens funktion gillar de allt. Hela tiden.


4. De lägger för mycket vikt vid orded VÄN. Typ " 'Örjan Johansson vill bli din vän' Men, jag är ju inte bli vän med honom på riktigt, vi är ju bara BEKANTA! Så varför ska jag bli VÄN med honom?!"

5. När man har skrivit världens roligaste status, gärna på internskämtnivå, skriver de "Jaha, vad var det roliga med det där då?... Förstod inte riktigt..." i ens kommentarsfält.

6. De avslutar varje (skriven) mening med "...".

7. Efter någon månads facebookinnehav yttrar de följande mening: "Jag är ju helt inne i det hära spelet där man har sin egen farm. Vad heter det nu igen? Jo, farm ville! För det är faktiskt jättekul!"

8. De skriver tio olika "Tack för hönan du gav till min farm, Monika..."-statusar om dagen.

9. När de slutligen lämnar facebook gör de det av anledningen att "det är för ytligt. För man ska tydligen dela med sig av sig själv till BEAKANTA som vill vara ens facebookvänner! Jag vill ju inte att de ska veta allt om en! Men jag saknar det häringa Farm Ville, det gör jag!"

Inga kommentarer: